Po samotném hlavním městě bude chtít EMS zhruba 116 milionů korun, po Operátoru opencard pak zhruba 470 milionů, zbylou částku pak po dopravním podniku. Za letošní rok, za období od ledna do 31. července, je dluh města podle EMS 11,09 milionu korun, tato částka je zahrnuta v té celkové.
Zda se bude o peníze EMS soudit, se společnost zatím nerozhodla. „Preferujeme mimosoudní vyjednávání, pokud k němu nedojde, jsme připraveni učinit právní kroky. Nyní čekáme na odpověď,“ řekl mluvčí EMS Martin Opatrný.
Krnáčová uvedla, že se město kvůli výši částky obrátí na soud. „To co požaduje EMS po Praze, chtít samozřejmě můžou, ale nechme rozhodnout soud, zda je ta částka legitimní. Pro mě je důležité, že tím co děláme a už jsme v souvislosti s Opencard udělali, zabraňujeme tomu, aby na nás někdo činil nátlak. Částka jenom opět dokazuje, jak je to od začátku pro Prahu nevýhodný projekt,“ uvedla.
Nevím, jak reagovat, když po vás někdo sprostě chce 650 milionů
Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) označil požadavek EMS za „výstřel od boku“. „Není problém takové částky střílet od boku. Když se na to podíváte, je to postavené na poškozování jména a podobně, tak to opravdu můžete nastřelit od boku. Jinak, já nevím, jak reagovat na to, když po vás někdo sprostě chce 650 milionů,“ řekl Dolínek.
Praha nemá s EMS smlouvu na podporu systému opencard a neplatí za licence. Firma proto již před časem podala žaloby o celkem 60 milionů korun jak na magistrát, tak na dopravní podnik. Spory se táhnou řadu měsíců. „Pokud ty částky jsou reálné, vždy jsme připraveni jednat, jinak ale ať o jejich výši rozhodne soud,“ řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Bez smlouvy
Praha nemá s EMS smlouvu na podporu systému opencard a neplatí za licence. Firma proto již před časem podala žaloby o celkem 60 milionů korun jak na magistrát, tak na dopravní podnik. Spory se táhnou řadu měsíců.
Karta Pražana pochází z doby primátora Pavla Béma (ODS). Praha ji postupně začala zavádět od roku 2006. Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících. Městu postupně docházejí licence pro vydávání nových karet, zároveň končí možnost opětovně prodloužit platnost vydaných karet.