Chládek a Tintěra stáhli stížnost kvůli železničnímu megatendru

železnice

železnice

nové zastávky. Šest kilometrů nové čtyřkolejné trati přinese velké změny v městské i příměstské pražské dopravě. Stanice Praha Strašnice bude zrušena, naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden.
nové zastávky. Šest kilometrů nové čtyřkolejné trati přinese velké změny v městské i příměstské pražské dopravě. Stanice Praha Strašnice bude zrušena, naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden.
nové zastávky. Šest kilometrů nové čtyřkolejné trati přinese velké změny v městské i příměstské pražské dopravě. Stanice Praha Strašnice bude zrušena, naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden.
4
Fotogalerie

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) přestal zkoumat miliardovou zakázku na modernizaci tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, kterou v polovině roku nečekaně zrušila Správa železniční a dopravní cesty (ŠŽDC). Společnost Chládek & Tintěra totiž vzala své podání zpět a ÚOHS řízení zastavil. 

Firma se u úřadu domáhala předběžného opatření, které zakáže vypsání nového tendru. V soutěži původně zvítězila. SŽDC zrušení tendru zdůvodnila tím, že nemohla dostatečně posoudit kvalifikační předpoklady všech firem, které o zakázku stály a přihlásily se do soutěže.

Výběrová komise v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. Za modernizaci pražského úseku na koridoru do Benešova a jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, hodlal stát utratit až 3,6 miliardy korun. Litoměřická firma nabídla nižší cenu než ostatní stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief a OHL ŽS.

SŽDC jako zadavatel nebyla schopna zcela jednoznačně nabídky vyhodnotit. Při posuzování kvalifikace uchazečů totiž zadavatel zjistil, že obecný způsob, jakým se stanovil technický kvalifikační požadavek na předložení seznamu významných stavebních prací, neumožňuje v tomto konkrétním případě učinit jednoznačný závěr o prokázání splnění tohoto technického kvalifikačního předpokladu uchazeči

Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si SŽDC slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace šestikilometrového úseku měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.