Spor mezi městem a firmou se týká technologické části stavby tunelu Blanka. Žalobu firma podala v polovině letošního ledna. Obě strany spolu na konci loňského roku vedly bezvýsledně smírčí řízení. Firmu miliardáře Petra Speychala vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná daňová Kobra, v polovině května v jejím sídle zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin dluží na daních 791 milionů korun.
Problematická silniční stavba tunelového komplexu Blanka se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Nyní je ve zkušebním provozu.
Vyšší náklady s průtahy
Kvůli Blance se v minulosti odehrály už dvě arbitráže, obě Praha prohrála. Se stavební společností Metrostav šlo o miliardové částky, s firmou IDS o stovky milionů. Jako další žádá po Praze 263 milionů korun společnost Inženýrink dopravních staveb (IDS). Firmy argumentují tím, že se jim zvýšily náklady s ohledem na průtahy kolem dokončení tunelu.
Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.