Vybudování zhruba 20kilometrového silničního a železničního tunelu mezi dánským ostrovem Lolland a německým ostrovem Fehmarn bude stát odhadem 7,4 miliardy eur (203 miliard korun). Tyto náklady ponese Dánsko. Naopak Německo podle příslušné mezistátní smlouvy, ve které se obě země k novému spojení zavázaly, musí na svém území postavit dopravní napojení na dálniční a železniční sítě.
Na německé straně se očekává zpoždění, neboť v zemi ještě neskončilo připomínkové řízení. Tunel by podle nynějších předpokladů měl být hotov do roku 2021, Německo k němu ale železnici přivede zřejmě nejdříve v roce 2024.
Tunel výrazně zrychlí cestování mezi Hamburkem a Kodaní a díky již existujícímu mostu mezi Dánskem a Švédskem přes úžinu Öresund usnadní cestu do jihošvédského Malmö. Mezi německou pevninou a ostrovem Fehmarn již most stojí, rovněž dánský Lolland je plně propojen s největším dánským ostrovem Sjaelland, kde leží Kodaň.
Fehmarnova úžina