„V přehledu nejsou uvedeny ty lokality, které jsou již v pokročilejší majetkoprávní přípravě a kde již probíhá konkrétní jednání,“ píše se v dokumentu. To se týká například míst u připravovaných stanic metra linky D nebo lokalit u železničních stanic a zastávek.
Praha ohledně nedostatku záchytných parkovišť čelila například kritice Středočeského kraje. Ten Prahu opakovaně vyzval, aby nezaváděla parkovací zóny na území Prahy 5 a 6 do doby, než budou vybudovaná záchytná parkoviště. Hejtmanství uvedlo, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.
seznam vytipovaných lokalit pro vznik parkovišť v Praze |
IPR vytipoval několik lokalit například na území Prahy 5. Tady by parkoviště mohlo být na Barrandově, u smíchovského nádraží nebo u krematoria v Motole. Na Barrandově vlastní pozemek Praha, stejně jako v Motole, na Smíchově je vlastníků více.
Další vytipovaná místa jsou například ve Slivenci, Suchdole nebo Troji. V docházkové vzdálenosti u metra navrhuje IPR parkoviště u stanic metra B Rajská zahrada a Stodůlky a na trase C u stanic Střížkov a Roztyly. Dokument zmiňuje i pozemky u stanice metra A Depo Hostivař a u železniční zastávky v Běchovicích.
Bude se jednat
Praha již dříve uvedla, že chce o zřízení parkovišť jednat s vlastníky pozemků, kteří v nejbližších deseti letech nepočítají s výstavbou. Pozemky by si město pronajalo a zřídilo na nich dočasné parkoviště. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden uvedl, že Praha jedná se státem o převodu pozemku na Vypichu, kde by rovněž mohlo vzniknout nové záchytné parkoviště.
Parkoviště P+R jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří zde nechají automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.