Dopravce CS Cargo expanduje do Ruska | E15.cz

Dopravce CS Cargo expanduje do Ruska

CS Cargo
CS Cargo
• 
ZDROJ: CS Cargo

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Obří přepravní holding CS Cargo pod novým majitelem zásadně změnil své priority. Výsledkem je přestěhování sídla skupiny z Nizozemí zpět do České republiky, osekání nevýdělečných aktivit na jihu Evropy a dubnové zahájení expanze do Ruska. V rozhovoru pro deník E15 o tom hovořil předseda představenstva CS Cargo Jan Blaško. Jeho fond Tuffieh Funds SICAV loni předlužený dopravně-logistický holding získal od podnikatelů Marka Lehečky a Petra Zvěřinského.

Nový majitel v nizozemském sídle nespatřuje žádné výhody. „V českých zemích a na Slovensku máme 90 procent aktivit, není proto důvod sídlit jinde. Navíc máme v Jičíně obrovský lidský kapitál, máme rádi Jičín,“ řekl Blaško. CS Cargo se vrací do města, kde kdysi začínalo. Výkonnému vedení v Jičíně nově podlehne vedle slovenského i polský byznys skupiny.
Nizozemská zastřešující struktura zanikne, majitel nechal zavřít i rumunské a slovinské dcery. „Je to čistě o nákladech, není důvod, aby to dál fungovalo,“ uvedl Blaško.

Naopak velké plány má CS Cargo v Rusku, které dobře zná ještě z dob svého působení v PPF. Ruské šance vidí manažer především v automobilovém průmyslu. „Náš byznys v Rusku bych viděl minimálně na stejné úrovni, jakou dnes máme dohromady v Česku, Polsku a na Slovensku. V Rusku teď začínáme, ale věříme, že jsou před námi velké možnosti,“ řekl Blaško.

Ruský byznys CS Cargo by se tak měl na tržbách postupně vyšplhat na více než pět miliard korun. O vstupu do Ruska CS Cargo hovořilo už před lety, nakonec na něj došlo až díky novému majiteli. Vedení firmy mimo jiné uvažuje i o využití takzvané kombinované dopravy směrem na východ, tedy že by náklad valnou část cesty putoval po železnici, kamiony by byly jen na začátku a na konci přepravního řetězce.

CS Cargo je největší přepravní firma v zemi a patří k největším i ve středoevropském prostoru. Osudové se jí málem stalo velké zadlužení v řádech miliard korun v kombinaci s krizí, nakonec vše loni skončilo změnou majitele. Holding loni utržil 5,4 miliardy, hrubý zisk EBITDA činil necelých 300 milionů. Do ztráty táhnou firmu odpisy a hlavně úroky. Podle nového vlastníka je ale firma po náročné restrukturalizaci finančně zdravá.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah