Dopravní omezení na dálnici D1 začnou devátého května

Plánovaný průběh rekonstrukce

Plánovaný průběh rekonstrukce Zdroj: RSD

Mapa dálnice D1
Současný stav dálnice
Současný stav dálnice
Dálnice se má během rekonstrukce rozšířit na 28 metrů
Plánovaný průběh rekonstrukce
15
Fotogalerie
Devátého května začínají stavební práce na dálnici D1. S tím jsou spojená i omezení dopravy v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy již předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Nyní je konečně stanovený termín k zahájení prací, který vyplynul z harmonogramu rekonstrukce dálnice D1.. Letos se mají opravovat čtyři úseky, celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.

Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice. „Volbu termínu ovlivnily ohledy na státní svátek 8. května, během kterého se očekává intenzivnější doprava na prodloužený víkend. Proto práce začnou až po svátečním dnu,“ uvedl Jan Studecký, mluvčí modernizace dálnice D1. Nejprve se podle ŘSD bude rozšiřovat postranní jízdní pás, což potrvá do června, kdy by se mělo začít pracovat ve středním dělícím pásu.

Nejnižší nabídky na modernizaci D1Nejnižší nabídky na modernizaci D1 | E15

Žádost o povolení uzavírek musí ještě schválit ministerstvo dopravy. Podle ŘSD jde o poslední administrativní krok a předpokládá vydání kladného stanoviska. Konkrétní harmonogram uzavírek se bude podle Vápeníkové ještě v průběhu stavby dolaďovat podle aktuálních potřeb.

Zahájení prací na dvou zbylých úsecích mezi Šternovem a Psáři a Loktem a Hořicemi bude následovat. V příštím týdnu by podle Vápeníkové měly být k podpisu připravené vzájemně odsouhlasené smlouvy se zhotoviteli, kterými jsou společnosti Eurovia CS a sdružení společností Colas a Por.

Výsledné ceny za stavební práce se v rámci výběrových řízení podařilo snížit o desítky procent. Celkem ve všech čtyřech uzavřených tendrech dosáhla hodnota zakázek necelých 2,4 miliardy korun proti předem očekávaným 3,7 miliardy korun. V posledním z balíku vloni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten v úterý výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.