„Vzhledem k současným finančním možnostem dopravního podniku není obměna stejnokrojů na pořadu nejbližších dní, další diskuzi očekáváme v průběhu příštího roku,“ uvedl mluvčí podniku Petr Vorlíček. Současné stejnokroje budou podle něj moci zaměstnanci nosit i několik dalších let.
Firmy, které se do výběrového řízení dopravního podniku přihlásily, budou pro nové stejnokroje navrhovat nejen střih, ale i materiál. Výsledek mají být dvě sady oblečení v konfekční velikosti XL a L pro muže a konfekční velikosti M a L pro ženy. Při poslední výměně stejnokrojů se například snížil počet typů kalhot, bund i svetrů. Nové obleky byly vyrobeny z lepšího materiálu, měly být méně mačkavé a odolnější.
„Viditelnou změnou ve vzhledu mezi novou a starou kolekcí bylo jiné logo, z velké nášivky na rukávu bylo umístěno na hruď v drobnějším všitém provedení,“ uvedl Vorlíček. Ani v roce 2008 nešlo o jednorázovou obměnu, ale postupné nahrazování.
Dopravnímu podniku chybí peníze na výrobu stejnokrojů například i kvůli nákupu problematických tramvají 15T Forcity od Škody Transporation. Dlouhodobý kontrakt na dodávku celkem 250 tramvají za 19,2 miliardy korun je údajně nevypověditelný.
Jiří Pařízek: Tramvají je přebytek. Prodej by byl jedním z řešení