„Musí být vyrobena celá nová skříň, z původního vozidla lze využít jen některé nepoškozené komponenty,“ zdůvodnil vysoké náklady mluvčí drah Petr Šťáhlavský. I proto podle něj váhání mezi rekonstrukcí a odepsáním vlaku trvalo tak dlouho. „Je to samozřejmě časově, ale především finančně náročné,“ doplnil mluvčí.
Vlak by měl být hotov do 15 měsíců od podpisu smlouvu, nyní dráhy hledají dodavatele. Vzhledem k sumě musely vypsat otevřené výběrové řízení.
Odstraňování následků srážky vlaků v Praze-Libni
Jiná situace je u nového jihočeského pantografu RegioPanter, který se loni v květnu srazil na přejezdu u Hluboké nad Vltavou s autobusem. V tomto případě dráhy jednaly o něco rychleji, neboť nehoda nezpůsobila na vlaku tak rozsáhlou škodu. Dráhy opravu zadaly plzeňské Škodě Transportation, náklady budou osm milionů korun.
Vlak by se měl znovu na kolejích objevit letos v létě. „Obě nehody mají jiný charakter poškození. U Pantera šlo o čelní střet, kde došlo k poškození čelní partie - spřáhla, deformačních prvků, nalepené skořepiny kabiny. V podstatě ale nedošlo k poškození integrální hliníkové skříně. V tom případě je oprava snadnější, méně nákladná a rychlejší,“ uzavřel Šťáhlavský.