Jak podnik uvedl ve svém věstníku Železničář, za tři roky získaly dráhy díky dotacím nové vlaky v hodnotě téměř 7,5 miliardy korun, z toho unie přispěla skrze Regionální operační programy (ROP) necelými třemi miliardami.
V krajích se objevilo například osm elektrických jednotek CityElefant, 22 polských motoráků Regioshark, 28 švýcarsko-německých lokálek Regiospider nebo 11 Regionov.
Jihočeským panterem využití takzvaných ropů s největší pravděpodobností končí. Další čerpání evropských fondů pro nákup drážních vozidel je zatím zahaleno mlhou. Zatím to vypadá, že bude centralizované v jediném operačním programu Doprava 2.
Dosud byly nákupy eurovlaků roztříštěny po krajích a jejich provoz je tak omezen na danou lokalitu. Program Doprava 2 ale zatím není připraven a schválen. V novém rozpočtovém období 2014 až 2020 se bude nejspíš za evropské peníze místo lokálek obnovovat dálková flotila.