Dráhy převzaly poslední InterPanter, 14 vlaků stálo celkem 2,6 miliardy

„Završili jsme dodávky dosud nejdelších jednopodlažních souprav z rodiny Panterů. Předali jsme poslední z deseti pětivozových souprav (zbylé čtyři jsou třívozové),“ uvedl generální ředitel Škody Vagonka Michal Kurtinec.
InterPantery mohou jet 160kilometrovou rychlostí. Vycházejí z regionálních vozidel RegioPanter, kterých mají České dráhy 26 a zajišťují osobní dopravu v krajích. Základní rozměry a barvy obou typů souprav jsou shodné, odlišují se technickým řešením, počtem dveří a interiérem. „Mají pohodlná sedadla a komfortní interiér. Součástí je klimatizace, wi-fi nebo audiovizuální informační systém s LCD,“ řekl obchodní ředitel Ivo Gurňák.
Pro dálkovou dopravu
Jednotky mají polstrované a polohovatelné sedačky, sklopné stolky, oddělené oddíly pro cestující s dětmi do deseti let, prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel i bezbariérové toalety. Jsou vybaveny rezervačním systémem nejen na rezervaci míst pro cestující, ale i míst na kola.
Vozidla InterPanter jsou po Pendolinech a Railjetech třetím typem jednotek, které ČD využívají v dálkové dopravě.
Škoda Vagonka nedávno oslavila 15. rok provozu v Ostravě. Společnost je přímý pokračovatel tradice více než 115leté výroby osobních kolejových vozidel. Její elektrické jednotky jezdí kromě ČR také v Litvě, Ukrajině a Slovensku a brzy také v Německu.