Ekologická logistika. UPS a FedEx snižují emise a zároveň rostou

Airbus A300 v barvách DHL

Airbus A300 v barvách DHL Zdroj: wikimedia.org

Dopravní flotily spedičních firem zanechávají tak výraznou stopu v ovzduší, že se největší logistické společnosti začaly zabývat i ekologickou stránkou svého podnikání. Podle nově zveřejněných údajů jsme svědky mírného úspěchu, aniž by kvůli tomu oslaboval byznys.

Společnosti FedEx, UPS a DHL nedávno zveřejnily údaje, které ukazují, že objem emisí, které kvůli svému byznysu vypouští do ovzduší, začal mírně klesat. Například u FedExu a UPS jde o zvláště pozoruhodný výsledek, když vezmeme v potaz fakt, že obě firmy zároveň s tím ohlásily růst podnikání, napsal businessweek.com.

Firma UPS v roce 2013 snížovala emise o 1,5 procenta a zároveň tržby rostly o 2,4 procenta. FedEx dokázal ořezat emise o procento a zároveň zvýšit byznys o čtyři procenta. DHL je v tomto ohledu výjimkou, emise firma snížila o tři procenta. Nicméně podnik jako takový klesl o procento.

Různé způsoby, stejný cíl

V boji za ekologičtější dopravu se firmy vydaly různými cestami. FedEx sází na alternativní hybridní pohony nebo elektrická nákladní vozidla, ačkoliv alternativní pohon tvoří prozatím jen procento celé flotily firmy. Společnost také nahrazuje starší letadla novějšími modely, které mají až o třetinu nižší spotřebu paliva. Změny jen v letecké divizi ušetřily ovzduší 230 tisíc tun emisí v roce 2013, tvrdí businessweek.com.

UPS pro změnu věří zkapalněnému zemnímu plynu. Na konci roku měl na silnicích už 249 takto poháněných nákladních vozidel, přičemž firma má nemalý cíl zvýšit toto číslo na tisícovku ještě v letošním roce. Společnost také spustila interní službu s názvem Orion, která její řidiče nasměruje nejoptimálnější trasou.

DHL neposkytla tolik informací jako konkurence. Nicméně ve své zprávě o životním prostředí potvrdila, že počet vozidel s alternativním pohonem zvýšila v roce 2013 o 66 procent na celkových více než 3000 kusů.