Eurovia CS loni při nižších tržbách zvýšila zisk

dálnice D47

dálnice D47 Zdroj: silnice-zeleznice.cz

Stavební skupina Eurovia CS loni hospodařila se ziskem 1,36 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst v řádech desítek milionů korun. Zisk se zvýšil navzdory tomu, že tržby klesly o osm procent na 25,3 miliardy korun.

„Podařilo se nám toho dosáhnout zejména díky řadě úsporných opatření, bohužel se nám nevyhnulo ani propouštění. K pozitivním výsledkům z velké míry přispěla úspěšná realizace PPP projektu na Slovensku,“ uvedl ředitel firmy Martin Borovka. Ke konci roku 2010 firma zaměstnávala přes 3800 lidí, o rok později už to bylo necelých 3600 pracovníků. Zmíněný projekt partnerství soukromého a veřejného sektoru se týká slovenské silnice R1, kde se loni v září otevřelo řidičům prvních 50 kilometrů. Další úsek, kterým je obchvat Banské Bystrice, se otevře letos.

Eurovia loni dokončila například také most ve Žďáru nad Sázavou, koridor z Plané u Mariánských Lázní do Chebu nebo úpravu městského centra ve Vranově nad Topľou. V loňském roce se ve skladbě zakázek výrazně snížil podíl silničních staveb. Oproti roku 2010 jich bylo o 18 procentních bodů méně, jejich podíl činil 38 procent. „K největšímu nárůstu došlo u kolejových staveb, zejména pak tramvajových tratí, a u speciálních staveb, které reprezentují například vodohospodářská díla nebo sportovní areály,“ řekl obchodní ředitel Zdeněk Synáček.

Eurovia CS (dříve Stavby silnic a železnic) patří k největším tuzemským stavebním firmám. Od roku 2006 je jejím vlastníkem francouzská Eurovia, která patří do světového koncernu Vinci. Tuzemská Eurovia CS aktuálně vede spor s Ředitelstvím silnic a dálnic o zvlněnou dálnici D47. Obě strany si přehazují zodpovědnost za vady jako horký brambor, Eurovia už na státní organizaci podala žalobu za údajné poškození dobrého jména.