„Myslím, že podáme ještě dovolání, ale záleží na rozhodnutí soudu a věřitelského výboru,“ reagoval na rozsudek konkurzní správce Antonín Janák. Informaci přinesl deník Dnes.
Společnost Fischer Air založil Fischer v roce 1996, aby vozila klienty jeho cestovní kanceláře na dovolenou. V roce 2003 vyplynuly na povrch finanční potíže Fischerových firem a novým majitelem se stala společnost K&K Capital Group Karla Komárka.
Boeingy naposledy vzlétly v roce 2005, kdy se nový majitel CK Fischer Komárek rozhodl letecký byznys kvůli ztrátovosti ukončit a někdejší Fischer Air, přejmenovaný na Charter Air, skončil v roce 2006 konkurzu. Celou dobu přitom byla letadla v oficiálním rejstříku na Úřadu pro civilní letectví vedená jako majetek německé leasingové firmy Aircraftleasing Meier und Fischer (AMF), kterou Fischer ze tří čtvrtin vlastnil. Fischerem požadované odškodné 334 milionů korun má firmě AMF nahradit ušlé nájemné za obě konkurzem blokovaná letadla.
V roce 2010 se obě strany dohodly na prodeji a rozhodnutí o tom, kdo si nechá výtěžek z prodej, nechaly na pozdější dobu. Letadla ale mezitím výrazně ztratila na hodnotě a oba stroje nakonec skončily za dva miliony dolarů v Nigérii. Pořizovací ceny přitom byla 70 milionů dolarů, v roce 1997 to bylo zhruba 2,2 miliardy korun.
Boeingy 737 bývalé cestovní kanceláře Václava Fischera | Stroje na ruzyňském letišti chátraly od roku 2005, v roce 2010 byly prodány
Fischer nedostane stamilionové odškodné za letadla