Hranaté Karosy v Praze končí. Naposledy svezou cestující

Projíždět ale budou jen na jejím zkráceném úseku z Českomoravské do Letňan. Naposledy je budou moci Pražané spatřit na autobusovém obratišti Českomoravská a Letňany, kam budou vozy přistaveny.
„Vyřazení autobusů Karosa B731 je součástí strategie dopravního podniku, která sleduje celkové omlazení a modernizaci vozového parku. Průměrné stáří našich autobusů je v tuto chvíli 8,86 let,“ uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš.
Poslední kusy hranatých Karos dopravní podnik odebral v roce 1995, šlo o provedení s převodovkou ZF a motorem Renault MIHR. Celkem od roku 1982 do 1995 v Praze jezdilo 987 autobusů Karosa B731. Ve vozovém parku dopravního podniku zůstávají v provozu ještě modernizované typy Karos řady 900, která byla ve výrobě v letech 1996 až 2006.
Dopravní podnik v současnosti posílá do ulic celkem 1139 autobusů, které jsou ve vlastnictví společnosti. Nejčastějším typem autobusů pod hlavičkou podniku jsou nízkopodlažní vozidla SOR NB12 a NB18, kterých po Praze jezdí celkem 413.
| Technické údaje Karosy typu B731 z roku 1995: | |
|---|---|
| Motor | Renault MIHR 062045 B/3; objem válců 9830 cm3; plný výkon 152 kW při 2100 ot.min.-1 ležatý, řadový, vznětový šestiválec s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný turbodmychadlem a s mezichladičem nasávaného vzduchu |
| Převodovka | automatická čtyřstupňová ZF 4 HP 500 |
| Přední náprava | LIAZ lichoběžníková, s nezávisle zavěšenými koly pneu 11/70 R 22,5 |
| Zadní náprava | Detva jednostupňová, s diferenciálem Rockwell 160E |
| Celková délka | 11 055 mm |
| Šířka | 2 500 mm |
| Výška | 3 165 mm |
| Rozvor náprav | 5 600 mm |
| Pohotovostní hmotnost | 9 690 kg |
| Obsaditelnost | 95 (32 sedících, 63 stojících) |
| Max. dovolená rychlost | 70 km.h-1 |












