Hyundai versus Škoda: Válečná fronta vede i kolem pražského letiště | E15.cz

Hyundai versus Škoda: Válečná fronta vede i kolem pražského letiště

Jiří Červenka, Autorevue.cz

Pražské letiště, to je ideální válečná plocha. Asi tak se rozhodly dvě největší automobilky v zemi. Oba hráči nyní soupeří o pozornost lidí, kteří odjíždějí z letiště na pražské Ruzyni. Hyundai sází na suverénní slogan, Škoda volí odlehčenější způsob prezentace.

Když automobilka Hyundai vyzvala na konci léta zákazníky, aby si k jejím prodejcům přišli prohlédnout vozy Škoda, psala o tom i největší zpravodajská média v ČR. „S odstupem času je stále zjevnější, že nešlo o izolovanou akci, ale pouze o jednu bitvu pomyslné zákopové války o území Čech, Moravy a Slezska,“ upozornil web Autorevue.cz.

Škoda si utahuje z Hyundai kvůli prodejní kampani

Cestující odjíždějící z pražského Mezinárodního letiště Václava Havla po ulici Aviatická vítá už nějakou dobu asertivní billboard: Welcome to the land of Hyundai. Vítejte v zemi značky Hyundai. To je jistě sebevědomé tvrzení ve státě, kde má dlouhou historii a stále výsadní postavení na trhu jiná automobilka.

Nedávno se o několik desítek metrů blíž k budovám terminálů objevil billboard s okřídleným šípem v rohu. Nenechte si nic nakukat, radí okolojedoucím, a vyzývá je k návštěvě webu kukuku.cz. Adresa je přesměrována na sekci internetové prezentace Škody Auto s vybranými recenzemi škodovek z tuzemských i zahraničních médií.

Kuku není reakce, ale kampaň

Škoda Auto tvrdí, že jejich billboard je součástí větší kampaně, nikoliv reakcí na jeden plakát konkurence. „Nenechte si nic nakukat u nás vzniklo koncem léta 2013 a primárně sloužilo pro účely komunikace na webových stránkách, věnovaných novinářským testům a recenzím,“ řekl nám Václav Koucký, vedoucí marketingu a strategie Škoda Auto Česká republika.

„Protože se díky naší aktuální modelové ofenzivě objevilo obrovské množství srovnávacích testů a recenzí, rozhodli jsme se tuto rostoucí sekci naší webové prezentace začít více propagovat,“ dodal. Zdůraznil také, že motiv je aktuálně použit na více venkovních plochách než jen u letiště.

Společnost Hyundai odmítla svůj letištní billboard s asertivním sloganem komentovat. „K tomuto tématu se nebudeme nijak vyjadřovat,“ napsal nám v reakci na naši žádost Miloš Adámek, senior PR manager Hyundai Motor Czech.

Billboardy pro nadřízené?

Sdělení na obou billboardech ale nakonec nemusí být určeno potenciálním zákazníkům. Naznačuje to nezávislý marketingový konzultant Daniel Šturm, který dříve řídil například marketing České Spořitelny.

„Nedokážu si hned představit kreativní brief na billboard ‚Welcome to the land of Hyundai‘, ale dokážu si velmi jednoduše představit, kdo je cílovou skupinou,“ říká Šturm. „Předpokládám, že to jsou korejští manažeři dotyčné automobilky. Je přeci milé při příletu hned vidět, že tady je ‚Krakonošovo‘, resp. ‚Hyundaiovo‘.“

Podobně Šturm chápe i protitah škodovky v podobě „kukuku“ billboardu. „Už vidím naštvaného německého manažera, který je přesvědčen, že přiletěl do ‚VW‘ země – a teď tohle,“ říká.

Nákupní rozhodnutí zákazníků podle Šturma billboardy u letiště neovlivní. „Zákazníci se stejně budou rozhodovat podle toho, jak vnímají poměr hodnoty a ceny konkrétního auta,‘ vysvětluje. „A to s prominutím nenajdete ani na jednom z billboardů.“

Žabomyší válka? Škoda si utahuje z Hyundai kvůli prodejní kampani

Autor: Jiří Červenka, Autorevue.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!