Italové se brání proti vyřazení z tendru na opravu D1

Rekonstrukce dálnice D1

Rekonstrukce dálnice D1 Zdroj: ctk

Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni podala námitku proti vyřazení ze soutěže na modernizaci dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Kvůli námitce, kterou Ředitelství silnic a dálnic obdrželo dnes po poledni, není možné podepsat smlouvu s vítězem tendru, kterým je sdružení společností Swietelski a Hochtief vedené Metrostavem.

To před deseti dny vyhlásilo ŘSD jako vítěze soutěže s cenou zhruba 550 milionů korun, poté co vyřadilo lacinější nabídku italské společnosti kvůli pochybení v nabídce. Podobně ŘSD společnost vyloučilo i u druhého tendru na modernizaci D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

„Serenissima Construzioni ve své nabídce nepředložila přílohu C soupisu prací stavby 'Seznamy hodinových sazeb a cen materiálů, profesí a strojů', která je nedílnou součástí soupisu prací stavby,“ uvedlo ŘSD jako důvod vyloučení. Podle zástupců italské společnosti ale pravidla tendru umožňovala dodání této přílohy dodatečně a už dříve avizovali, že využijí proti svému vyřazení všech opravných prostředků.

Modernizace úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem je jedním ze tří, které chce ŘSD v letošním roce začít stavět. V plánu je rovněž modernizace dálničních úseků Měřín - Valašské Meziříčí a Ostrovačice - Kývalka. Pokračovat budou rovněž zpožděné stavby na úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.

Hodnotu projektu na modernizaci zhruba pětikilometrového úseku Hvězdonice - Ostředek odhadovalo ŘSD při zadání stavební zakázky na necelých 580 milionů korun. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.