Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky

Lokomotiva Vectron v barvách firmy Regiojet

Lokomotiva Vectron v barvách firmy Regiojet Zdroj: Regiojet

Lokomotiva Vectron v barvách firmy Regiojet
Řídící kabina lokomotivy Vectron firmy Regiojet
Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
10 Fotogalerie
České a slovenské železnice se brzy dočkají nové série lokomotiv. Nejmodernější stroje od Siemensu, které nesou označení Vectron, budou tahat žluté vlaky Regiojetu. Společnost podnikatele Radima Jančury je získá z Rakouska na operativní leasing.

Vectrony budou nejprve nasazeny na novou linku Regiojetu z Bratislavy do Košic, první přírůstek z celkových tří kusů chce podnikatel představit už tento pátek v Praze na hlavním nádraží.

„Od prosince příštího roku bychom pak rádi nasadili dalších asi osm Vectronů na naší linku z Prahy na Ostravsko,“ řekl Jančura serveru E15.cz. Podle něj je současná flotila lokomotiv Regiojetu na hranici své kapacity; firma používá devět škodováckých lokomotiv z počátku devadesátých let, které si přivezla z Itálie.

Podle Jančury za akvizicí Vectronů pro českou linku stojí snaha výrazně prodloužit vlaky. Zatímco dnes jezdí většinou sedmivozové soupravy, do budoucna chce brněnský podnikatel vypravovat až patnáctivozové vlaky. V osobní dopravě by tak zřejmě šlo o nejdelší vlaky v tuzemsku. Silné Vectrony přitom mají zaručit, že bude dodržen dojezdový čas.

Univerzální lokomotivu Vectron vyvinul Siemens jako nástupce rodiny lokomotiv Eurosprinter, kam patří i známý Taurus Rakouských spolkových drah.

Provozní rychlost Vectronu je 200 kilometrů v hodině. Siemensovská lokomotiva jako první na světě splnila normy TSI pro interoperabilitu vysokorychlostní železnice. Druhou lokomotivou, která se chlubí stejným úspěchem, je Škoda 109E zvaná Emil Zátopek.