Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
Vectrony budou nejprve nasazeny na novou linku Regiojetu z Bratislavy do Košic, první přírůstek z celkových tří kusů chce podnikatel představit už tento pátek v Praze na hlavním nádraží.
„Od prosince příštího roku bychom pak rádi nasadili dalších asi osm Vectronů na naší linku z Prahy na Ostravsko,“ řekl Jančura serveru E15.cz. Podle něj je současná flotila lokomotiv Regiojetu na hranici své kapacity; firma používá devět škodováckých lokomotiv z počátku devadesátých let, které si přivezla z Itálie.
Podle Jančury za akvizicí Vectronů pro českou linku stojí snaha výrazně prodloužit vlaky. Zatímco dnes jezdí většinou sedmivozové soupravy, do budoucna chce brněnský podnikatel vypravovat až patnáctivozové vlaky. V osobní dopravě by tak zřejmě šlo o nejdelší vlaky v tuzemsku. Silné Vectrony přitom mají zaručit, že bude dodržen dojezdový čas.
Univerzální lokomotivu Vectron vyvinul Siemens jako nástupce rodiny lokomotiv Eurosprinter, kam patří i známý Taurus Rakouských spolkových drah.
Provozní rychlost Vectronu je 200 kilometrů v hodině. Siemensovská lokomotiva jako první na světě splnila normy TSI pro interoperabilitu vysokorychlostní železnice. Druhou lokomotivou, která se chlubí stejným úspěchem, je Škoda 109E zvaná Emil Zátopek.