Vlaky budou jezdit po téměř nevyužívané vlečce firmy Ferros, která má v areálu provozovnu. Obvykle po ní jezdí jeden vagon měsíčně, už od konce minulého týdne je tady ale nevídaná frekvence. Po celý měsíc odsud bude každý pracovní den odjíždět jedna souprava o 20 vagonech. Převážně palivovými hmotami zamořenou zem poveze na skládku do Litvínova. V Mostě vlaky využijí vlečku Podkrušnohorského muzea, poslední míli absolvuje náklad na autech.
„Je to cenově v pořádku, navíc se nezatěžují silnice. Vlaky využíváme po dohodě s městskou částí,“ řekl Viktor Prejzl, ředitel divize sanací společnosti Purum, která se na čištění areálu podílí. V místě se vytěží zhruba 25 tisíc tun materiálu, vznikne tu sedmnáctimetrová jáma. Podle Ptačinského jde o důkaz, že při podobných pracích lze využít železnici, a to i v centrálních částech Prahy.
O slovo se ale hlásí i vodní doprava, říční rejdaři například počítají s využitím svých lodí při obnově čistírny odpadních vod na Císařském ostrově. Tento projekt ale prozatím uvízl na mrtvém bodě, neboť nezískal miliardovou dotaci z EU. Rejdaři patří k největším kritikům využívání nákladních aut při stavbě tunelu Blanka. Těžké tatry ničí pražské vozovky, ačkoli část vytěženého materiálu mohla putovat po řece.