A zejména ve špičkách budou konkurenci dělit pouhé minuty. Například po 16. hodině odjedou z Prahy na Ostravu v rozmezí 20 minut hned čtyři vlaky, což výrazně převyšuje i hustotu pražské metropolitní vlakové dopravy.
„Je to první efekt konkurenčního boje. Předpokládám, že slabší, možná se dá říci i moudřejší, ustoupí. Některé souboje jsou zbytečné a vysilující,“ řekl železniční konzultant Emanuel Šíp. Dopravci ale zatím trvají na svých návrzích.
Nabídka pro cestující mezi Prahou a Ostravou bude skutečně široká. RegioJet nasadí devět párů vlaků, Leo Express osm. Rovněž osm bude i pendolin (o jedno méně než dnes), která doplní další expresy Českých drah. „Zvažujeme, že přidáme ještě jeden pár ve večerních hodinách,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Soutěžit se bude i v rychlosti. Vlaky zdrží dlouhodobá stavba na úseku Běchovice– Úvaly, takže pendolino pojede tři hodiny a 11 minut. Dnes je v Ostravě o pět minut dříve. Nejpomalejší RegioJet naopak zrychlí o šest minut na 3:24, ovšem za cenu vynechání tří zastávek: v Praze Libni, v Ústí nad Orlicí a Zábřehu. „Je to nástin našich úvah, abychom ty vlaky zrychlili,“ řekl Ondrůj.
Upozornil, že jde jen o první verzi grafikonu. Leo Expressu bude nejrychlejší cesta trvat tři hodiny a 15 minut. Zastávky soukromníků i pendolin budou téměř totožné: Praha hlavní nádraží, Pardubice, Olomouc, Ostrava Svinov, Ostrava hlavní nádraží. RegioJet zastaví ještě v Hranicích na Moravě.
„S dopravci ještě povedeme individuální jednání, definitivní uzávěrka jízdního řádu je 13. září,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.