Košíku se daří regionální expanze. Zaujal na Ostravsku

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů Zdroj: archiv E15

Pohled do skladu
Kvůli expanzi si Košík.cz u developera P3 pronajal nový velký sklad v Praze-Horních Počernicích.
DHL představuje šlapací čtyřkolku
4
Fotogalerie

Od zimního startu druhé vlny regionální expanze online rozvozce potravin Košík.cz uplynuly čtyři měsíce a distributor již v České republice pokrývá téměř dvě třetiny kupní síly. V počtech objednávek je nejsilnějším regionem tradičně Praha, odkud přichází 60 procent objednávek. Morava tvoří 22 procent ( z toho polovinu Ostravsko) a zbytek Čech se podílí osmnácti procenty. 

“Start v regionech byl velmi rychlý, výrazně větší než v první etapě, což bylo jistě dáno i načasováním před Vánoci a podporou TV s rozhlasové kampaně,” uvedl k dynamice expanze Jakub Šulta, šéf Košík.cz s tím, že jedinou limitou růstu počtu objednávek byla kapacita skladů.

Favoritem se stal region Ostravsko, který dle objednávek překročil deset procent z celkových prodejů. “Velmi jsme v Ostravu a okolí věřili, protože poptávka tu byla silná už dlouho před spuštěním,” říká Šulta a dodává, že ve všech regionech spolupracuje s lokálními řidiči. Za Ostravskem jsou pak v počtech objednávek nejsilnější Olomoucko a Plzeňsko.

Největší zájem je o čerstvé a regionální potraviny

Rozdíly obsahu nákupního košíku v jednotlivých regionech nejsou příliš patrné, stále platí, že největší zájem je o čerstvé potraviny, především maso, mléčné výrobky, ovoce, zeleninu a pečivo. “V detailu nákupního chování pozorujeme nuance v preferenci konkrétních potravin. Na tento zájem reagujeme a kromě nejrůznějších farem či malých vinařů máme v nabídce právě regionální pečivo,” komentuje zájem o lokální produkty Šulta.

Rozšiřování závozových lokalit a průběžné navyšování kapacit pro počet objednávek do regionů pokračuje. V horizontu tří měsíců bude Košík rozvážet i na Opavsko.

Podívejte se, jak se rozváží zboží v Amsterodamu

Video placeholde
DHL představuje šlapací čtyřkolku • Michal Nosek, Kryštof Nosek