O nostalgické jízdy přitom půjde jen částečně, druhá jmenovaná lokomotiva bude o sobotách a nedělích tahat pravidelné vlaky na objednávku kraje. Ve vlacích tak bude platit běžný tarif Českých drah včetně přepravy jízdních kol. Kapesní Bobinu řady E422 vyrobili v polovině padesátých let v závodech V.I. Lenina, což byl tehdy oficiální název Škody Plzeň. Ještě o padesát let starší je Elinka, tedy stroj s označením M400.01.
Tato lokomotiva z majetku Národního technického muzea pamatuje zahájení provozu na Bechyňce v červnu 1903; šlo o první elektrifikovanou trať na území Rakouska-Uherska. U zrodu Bechyňky, která letos slaví 113 let od svého vzniku, stál konstruktér a vynálezce František Křižík. Je to zřejmě jediná trať ve střední Evropě, kde funguje stejnosměrná napájecí soustava s napětím 1500 voltů. Jinak je česká železniční republika rozdělena mezi dvě soustavy, stejnosměrnou s napětím 3000 voltů na severu a střídavou s napětím 25 tisíc voltů na jihu.
Elinka se dvěma historickými zrenovovanými vagony bude nasazována o poznání střídměji než mladší kolegyně. V létě vyjede do provozu celkem v osmi dnech, pro jízdu bude nutná rezervace. Jednosměrná jízdenka první třídou vyjde na 200 korun, druhá třída bude o dvacet korun levnější. Kola se nepřepravují. Elinka s Bobinkou se díky svému letnímu nasazení zařadí po bok vlakům s elektrickou lokomotivou řady 113 zvanou Žehlička a také motorovým Regionovám. Právě tyto stroje na Bechyňce dráhy nasazují.