Leo Expres sehnal povolení, může vyrazit

Vlak Leo Express

Vlak Leo Express Zdroj: Leo Express

Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
10
Fotogalerie
První vlak Leo Expressu s cestujícími vyjede z pražského hlavního nádraží v úterý ve 04:56. Podle Drážního úřadu zahájení provozu nic nebrání. Ve zkušebním provozu, se kterým dopravce počítá do 9. prosince, budou mezi Prahou a Ostravou jezdit dva páry vlaků. V úterý vám E15.cz z první jízy Leo Expressu přinese reportáž.

„Vyjetí Leo Expressu na trať mezi Prahou a Ostravou už nestojí v cestě žádné administrativní komplikace,“ řekl Jiří Karkoš, náměstek ředitele Drážního úřadu, který provoz železničních vozidel v Česku schvaluje.

Soukromý dopravce plánoval zahájení provozu s cestujícími už minulý týden ve středu. Tehdy mu ale provoz Drážní úřad zakázal, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení.

„Dopravce všechny zákonné náležitosti splnil. Drážní úřad proto nevidí důvod, proč by v úterý nemohl zahájit zkušební provoz s cestujícími,“ řekl dnes Karkoš. Spoje v pilotním provozu od úterý 13. do pátku 16. listopadu jsou podle mluvčího společnosti Petra Kopáčka aktuálně obsazené z jedné pětiny až dvou třetin. Jednotky Stadler Flirt, které Leo Express bude na trati mezi Prahou a Ostravskem požívat, mají 212 míst v běžné ekonomické třídě, 19 míst v byznys a šest míst v nejvyšší takzvané prémiové třídě.

Odjezdové časy

Praha, hl. n. 04:56 13:02
Ostrava, hl.n. 09:11 17:03

Zdroj: Leo Express

Cena jízdného se na internetu liší podle odjezdových časů. Dražší jsou jízdenky na odpolední spoj. Nejnižší cena 137 korun je k dostání na spoje vyjíždějícím z Prahy v 04:56 a z Ostravy v 09:11. Konkurenční České dráhy i RegioJet jezdí na stejné trase za 295 korun u obyčejného jízdného. Obě společnosti ale nabízí slevy za včasný nákup. Nejlevnější jízdenka u národního dopravce koupená přes internet (Sporo Ticket) s několikadenním předstihem vyjde na 230 korun a pro držitele věrnostní karty na 220 korun. Obdobně RegioJet patřící majiteli Student Agency Radimu Jančurovi nabízí prostřednictvím kreditové jízdenky omezený počet sedadel za 210 korun. Proti tomu cena jízdenky v pendolinu vyjde na 395 korun.

Leo Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy korun.