„Například v poledne tak můžete jet výrazně levněji než ráno. A kdo dříve kupuje, ten levněji jede,“ uvedl majitel Leo Expressu Leoš Novotný. Za jízdu z Prahy do Ostravy druhou třídou cestující zaplatí v průměru 290 korun, což je téměř stejné jako u RegioJetu Radima Jančury nebo u expressů Českých drah.
Nejdražší zůstává pendolino, které si ale těsně podrží i primát v rychlosti. Cesta rychlovlakem ČD stojí kolem 400 korun. Jako nejnižší možnou cenu uvádí Leo Express 137 korun, nejvyšší bude kolem čtyř stovek. Tarify pro dvě vyšší třídy, Business a Premium, firma zatím nezveřejnila, cestující se ale zřejmě nevejdou do pětistovky. Systém, kdy ceny ovlivňuje výhradně poptávka je na železnici ojedinělý.
Dopravce | Cena (v Kč) základní/nejnižší | Doba jízdy |
---|---|---|
České dráhy - pendolino | 392 / 329 | 3h 6min. |
České dráhy - express | 295 / 229 | 3h 30min. |
RegioJet | 295 / 210 | 3h 36min. |
Leo Express | 290 (průměrná) / 137 | 3h 15min. |
„S nadsázkou se dá říci, že ten systém sám sebe učí,“ uvedl Novotný. V ceně jízdenky bude denní tisk a voda, ve vlacích bude navíc možnost připojit se k zábavnímu systému a sledovat například filmy. Leo Express původně plánoval vyjet se začátkem jízdního řádu 9. prosince.
Vedení firmy se ale rozhodlo zariskovat. Prodejní systém spouští už dnes a první jízdu s cestujícími v pilotním provozu plánuje už na 7. listopadu. A to i přesto, že její vlaky dosud nemají souhlas s provozem s cestujícími od Drážního úřadu.
Novotný je přesvědčen, že do řečeného termínu vše splní, například pendolinům se ale schvalovací proces protáhl o dlouhé měsíce. Pokud by vlaky 7. listopadu nevyjely, firma nabídne cestujícím překnihování jízdenky na jiný termín nebo vrátí peníze. Leo Express dnes otevřel svá prodejní místa v Praze na Hlavním nádraží, v Pardubicích a Olomouci. Příští týden se přidá Ostrava. Firma ale spoléhá hlavně na prodej přes internet.