Leo Express zahájil nábor průvodčích a strojvůdců

Leo Expres

Leo Expres Zdroj: e15-Jan Sindelar

Majitel společnosti Leoš Novotný představuje první soupravu Leo expres
Budoucí konkurent Českých drah, dopravní firma Leo Express, převzal 3. února první elektrickou jednotku Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail AG. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi. Na snímku je majitel společnosti Leoš Novotný ve třídě Economy.
Vizualizace elektrické jednotky Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail. Od jara ji bude společnost testovat na zkušebním okruhu u Velimi.
Interiér vozu
Interiér vozu
6
Fotogalerie
Nastupující železniční dopravce Leo Express zahájil nábor zaměstnanců pro své vlaky. Hledá stevardy a stevardky, pokladní, telefonisty, strojvedoucí a dispečery; celkem asi osm desítek lidí.

Noví zaměstnanci budou zajišťovat provoz vlaků na trati Praha – Ostrava, který hodlá firma zahájit v prosinci. „Zájemci o práci u Leo Express projdou důkladným výběrem. Nové kolegy také důsledně proškolíme,“ uvedl majitel firmy Leoš Novotný. Podle něj nejde o poslední náborovou akci společnosti.

Leo Express se totiž chystá do budoucna vyslat své vlaky i na další tuzemské tratě, plánuje i expanzi do zahraničí. Pokud jde o jednotlivé profese, s největšími problémy se český trh práce potýká u strojvedoucích. Těch je aktuálně nedostatek, navíc jejich výcvik je dlouhý a drahý.

„Záleží vždy na nabídce. Především mladší ročníky nebo zájemce o vyzkoušení nových strojů by to mohlo zlákat. Ale určitě to nebude nějaká masová záležitost,“ řekl k možnému odchodu strojvedoucích ze skupiny Českých drah mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček. Před Leo Expressem nastoupil na trh dálkové dopravy loni RegioJet ze skupiny Student Agency. Ten dal práci zhruba 200 lidem, z toho 20 strojvedoucím.