Místo Václavského náměstí Hlavní nádraží. Praha chce tramvaje do centra

„Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena,“ uvádí radniční dokument, který má server E15.cz k dispozici.
Jako důvody pro rozšíření tramvajových tratí v centru zmiňuje zkvalitnění dopravní obsluhy, vytvoření větší variability linkového vedení v tramvajové síti a zlepšení podmínek pro řešení mimořádných událostí. Magistrát má v plánu propojení tramvajových tratí vedených ulicemi Vinohradská-Škrétova s tratěmi Vodičkova – Jindřišská – Dlážděná/Bolzanova.
Návrat tramvají na Václavské náměstí na konci loňského roku odmítlo pražské zastupitelstvo. Proti se postavila i první městská část.
„Poslední dohoda s Prahou 1 je, že tramvaj spojující Vinohrady a tramvajovou větev od Karlova náměstí po Senovážné náměstí by byla propojena úsekem vedoucím ulicí Washingtonovou, a propojující tak oblast dvou budov Národního muzea, a napojovala by se na křížení Bolzanovy a Opletalovy ulice,“ řekl ČTK primátor Tomáš Hudeček.
Došlo by i na magistrálu
Zavedení nové tramvajové trati by podle dokumentu znamenalo také zvážit úpravu prostoru mezi hlavními tahy Severojižní magistrály. Návrat tramvají na Václavského náměstí hlavní město řešilo řadu let, stejně jako přestavbu jednoho ze stěžejních pražských dopravních tahů.
„Znovuzavedení tramvajové trati na dolním konci Vinohradské třídy, resp. horním okraji Václavského náměstí je významný počin, který podporuje kontinuitu těchto prostorů a posiluje jejich historickou vazbu, která byla v minulosti částečně oslabena,“ uvádí magistrátní dokument.
S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby Václavského náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Ta představila i druhou verzi přestavby bez tramvají, kterou prosazuje první městská část.