Modernizace části D1 bude stát asi 24 miliard | E15.cz

Modernizace části D1 bude stát asi 24 miliard

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Modernizace dálnice D1 v úseku Mirošovice - Kývalka bude stát přibližně 24 miliard korun. V pořadu Impulsy Václava Moravce to dnes uvedl pověřený ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) René Poruba s tím, že zatím jde o předběžný odhad. Modernizace, která by mohla trvat přibližně deset let, má začít na jaře. Bude mít celkem pět etap a 25 úseků.

„Nedojde ke generální rekonstrukci D1, ale bude docházet k modernizaci dálnice D1. Modernizace je daleko hlubší než generálka,“ upřesnil Poruba. Dodal, že ŘSD chce dálnici připravit tak, aby sloužila i do budoucnosti, a to jak z hlediska telematiky, tak z hlediska lepšího řízení provozu.

ŘSD nyní připravuje na jaře spuštění prvních čtyř úseků, na které budou díky zvýšenému rozpočtu o čtyři miliardy korun peníze. Zhruba je to miliarda a půl na jeden úsek, doplnil pověřený ředitel ŘSD.

Rozšíření dálnice D1 o tři pruhy v opravovaných úsecích zatím podle něj není vyloučeno. ŘSD bude rozšiřovat dálnici o 75 centimetrů na každou polovinu. „Tím dosáhneme jak širšího odstavného pruhu, abychom zvýšili bezpečnost pro případné vystupování odstavených vozidel. Tak dosáhneme toho, že budeme mít kvalitnější stoupací pruhy v těch úsecích, a tam to bude třípruhové, které jsou dneska problematické,“ dodal.

Doba modernizace dálnice podle něj bude záviset na mnoha faktorech. Jsou například úseky, kde bude více účastníků řízení. Upozornil i na možné problémy s vykupováním pozemků. Bude záviset na spolupráci se Středočeským krajem, krajem Vysočina a Jihomoravským krajem.

Na první úseky modernizace dálnice D1 připravuje ŘSD soutěž na přelom roku, řekl dnes rádiu Impuls Poruba.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.