Náměstek správy železnic Šlegr končí, nahradí ho muž z výroby pražců
To však Šlegr odmítal a poukazoval na zrychlení přípravy staveb v poslední době. „Díky krokům, které jsem udělal, dnes považuji dočerpání operačního programu Doprava za téměř jisté,“ uvedl Šlegr. Správa železnic ale trvá na svém. „Chceme zvýšit tlak na podřízené stavební jednotky, aby lépe fungovaly,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Podle něj byl Šlegr „čistý stratég“, železnice prý ale nyní potřebuje „stavbaře do praxe“. „Nelze mít klapky na očích a soustředit se pouze na současnost. Musíme myslet i na další rozpočtové období unie. Svou úlohu jsem viděl v přípravě staveb, a nikoliv v chození v gumovkách po stavbě,“ doplnil Šlegr.
Mužem z praxe má být Šlegrův nástupce Mojmír Nejezchleb. V jeho případě se ale SŽDC nevyhne podezření o střetu zájmů, neboť Nejezchleb je dnes místopředsedou představenstva společnosti ŽPSV ze skupiny OHL ŽS. Tato stavební firma má přitom od SŽDC velké zakázky. Samotná ŽPSV dodává železnici například pražce. Střet zájmů ale správa železnic odmítá, podle jejích zástupců je běžné, že lidé v malém železničářském rybníku přičichnou i k práci pro soukromé firmy.
Nejezchleb už v SŽDC pracoval v letech 2006 až 2008, předtím byl 20 let u Českých drah. Podle nadřízeného ministerstva dopravy je personální politika plně v pravomoci ředitele SŽDC Jiřího Koláře. Zda Šlegr v SŽDC zůstane na jiné pozici, bude záležet právě na novém náměstkovi.