Nejdelší jezevčíci brázdí ulice metroplí

Nejdelší autobus na světě

Nejdelší autobus na světě Zdroj: Profimedia.cz

Alfa Busz, autobusy, Maďarsko
Nejdelší autobus na světě
Hybridy pro Prahu. V hlavním městě začnouna přelomu ledna a února jezdit kloubové nízkopodlažní autobusys hybridním pohonem na naftu a elektřinu. Díky tomu lze ušetřitaž 30 procent spotřeby. První dva vozy budou zkušebně nasazenyna čtyřech linkách, pokud se osvědčí, podnik koupí další. Jedenvůz ale stojí přes deset milionů korun a je zhruba o 30 procentdražší než stejný na naftový pohon. Dodavatelem je firma SORLibchavy, která už Praze dodává i klasické dieselové autobusy.
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
Kloubový autobus Škoda 706 RTO
8
Fotogalerie

Kloubové autobusy pro městskou hromadnou dopravu jsou v současnosti nabízeny v řadě různých provedení. Minulost ovšem nabídla i luxusní zájezdová vozidla, která dnes nemají obdoby.

Historie kloubových autobusů sahá až do první poloviny dvacátého století, ale k jejich širšímu rozšíření došlo až v polovině druhé a dnes jsou naprosto běžnou součástí v hromadné dopravě větší i menších měst.

Vozidla starších generací ze šedesátých až osmdesátých let většinou využívala koncepci s motorem umístěným v přední části před kloubem a pohonem prostřední z trojice náprav. K nevýhodám tohoto řešení patřil horší přístup k motoru a hluk. Zároveň nemohly být tyto autobusy nízkopodlažní.

 Prohlédněte si fotogalerii

V současnosti již převažuje koncepce, která je označována jako tlačná, což znamená, že motor je uložen až v zádi vozu a pohání poslední z trojice náprav. Dnešní velkokapacitní kloubové autobusy jsou pak ve stále větším počtu využívány v řadě velkých měst v rámci systému Bus Rapid Transit (BRT).

Celý článek čtěte na Auto.cz