O Superby je enormní zájem, Škoda Auto jich vyrobila skoro milion

Škoda Superb Combi

Škoda Superb Combi Zdroj: Skoda Auto

Tahače karavanů
Škoda Superb Combi 2.0 TDI v úpravě firmy OK-Chiptuning
Škoda Superb Combi 2.0 TDI v úpravě firmy OK-Chiptuning
Škoda Superb Combi 2.0 TDI v úpravě firmy OK-Chiptuning
Škoda Superb Combi 2.0 TDI v úpravě firmy OK-Chiptuning
89
Fotogalerie

Škoda Auto vyrobila za 15 let novodobé produkce více než 900 000 exemplářů svého stěžejního modelu Superb. Z toho víc než 140 000 prodaných aut tvoří vozy třetí generace, která se vyrábí od loňského března. Vyplývá to z informací automobilky.

Superb první generace začala Škoda v Česku prodávat na začátku prosince 2001. První generace, která byla pouze v provedení sedan, se vyrobilo 137 000 vozů, druhé generace 618.000 včetně verze combi a modernizovaného provedení, tzv. faceliftu.

Současná třetí generace trhá prodejní rekordy. Za deset měsíců letošního roku Škoda prodala 115.000 superbů, což je stejně, jako byl nejsilnější výsledek za celý rok u předchozí generace. Superb nyní disponuje rozsáhlou nabídkou čtyřválcových motorů s výkonem až 280 koní, adaptivním podvozkem či paletou asistenčních systémů od multikolizní brzdy, přes systém rozpoznávání únavy řidiče a adaptivní tempomat až po asistenta pro jízdu v zácpě nebo pro vyjíždění z příčné řady vozidel.

NA JEDNOTLIVÉ VERZE ŠKODY SUPERB SE PODÍVEJTE V NÁSLEDUJÍCÍ FOTOGALERII: 

Velkému zájmu se těší i ojeté superby první a druhé generace. Například v autobazarech AAA Auto se jich prodalo přes 4500, z toho téměř 2800 tvořily vozy první generace. Poměr prodeje ojetých superbů první a druhé generace je nyní dva ku pěti.

Zřejmě nejstarším vozem, který se v autobazaru objevil, byl v roce 2007 šedý vůz s motorem 1.9 TDI a výbavou Elegance vyrobený v roce 2001 před oficiálním zahájením prodeje.

Počátky prvních reprezentativních limuzín značky Škoda sahají do pionýrských dob výroby automobilů. Model Laurin & Klement FF byl v roce 1907 vybaven prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Luxusní model Škoda Hispano-Suiza, vyráběný ve dvacátých letech, používal mimo jiné prezident Tomáš Garrique Masaryk, na počátku třicátých let zase zákazníky nadchl osmiválcový vůz ŠKODA 860. V roce 1934 sjel z linky první reprezentativní vůz značky Škoda s názvem Škoda 640 Superb.

Škoda loni dodala zákazníkům celosvětově rekordních více než milion aut. Automobilka provozuje tři výrobní závody v ČR; vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je součástí koncernu VW.