Co vás vede k návratu na Balkán?
Dělali jsme analýzu stávající obslužnosti Balkánského poloostrova a dospěli jsme k názoru, že je tam potenciál, který dnes není obsloužen. Vidíme dostatek prostoru, abychom nabídli cestujícím z těchto zemí leteckou přepravu do České republiky, případně tranzit do dalších zemí.
Počítáte i s novými linkami do Ruska, odkud jste se před rokem stahovali. Není to přílišný risk v době, kdy počty ruských turistů prudce klesají?
Ruský trh se stabilizuje. Proto už v zimě přidáváme některé frekvence. Máme zpětnou vazbu od ruských touroperátorů, kteří mají zájem o Česko, jsou ochotni jít do obchodního rizika a brát si bloky i na linkách ČSA. To nám dává určitou míru jistoty, že se ty linky obchodně ujmou.
Když jste tedy loni oznamovali překlopení svých aktivit na západ, nejde letos o opětnou otočku na východ?
Ne. Jde o růst naší sítě na všechny světové strany od Prahy. Je to diverzifikace portfolia. Dlouhá léta jsme létali na východ, po výpadku Ruska a Ukrajiny jsme byli nuceni rychle přehodnotit strategii a orientovat se víc na západ.
Hodně se nyní mluví o Polsku. Tam se ČSA asi letos moc nezadařilo?
Polské linky jsou v těchto dnech a hodinách pod drobnohledem, vyhodnocujeme jejich výsledky. Musím ale říci, že zůstaly za očekáváním. Linku Praha –Radom, která se spouštěla k 16. září, koncem října uzavíráme. Byla to fakticky charterová linka, ale poptávka není taková, jak si polští touroperátoři představovali. Nyní se díváme na linky Praha –Lodž –Edinburgh a Rzeszów –Edinburgh.
Nebyl to špatný odhad?
Tak bych to opravdu neviděl. My jsme letos oznamovali zahájení provozu do celkem 18 nových destinací, a z nich se nám ujalo 13. To je dle mého hezký úspěch.