ČSA se vracejí na Balkán a do Ruska, spoléhají na tamní poptávku

Airbus A330 ČSA

Airbus A330 ČSA Zdroj: CSA

České aerolinie se chtějí od příští letní sezonu znovu výrazněji rozkročit na jih a východ. Cílem jejich aktivit je především Balkánský poloostrov, který český dopravce v minulých krizových letech v podstatě vyklidil. Z někdejší balkánské sítě k dnešku zůstala pouze Bukurešť. Podle vedení společnosti je na staronových trzích na Balkáně i v Rusku poptávka po letech do Prahy

V dubnu a květnu příštího roku se chtějí ČSA vrátit na linky do Skopje, Sarajeva a Záhřebu, z toho posledně jmenovaný spoj má být celoroční. Rok 2016 má být zároveň obdobím návratu národního dopravce na východ. „Možná je to překvapivé, ale vidíme trendy stabilizace na ruském trhu,“ uvedl obchodní ředitel ČSA Ján Tóth.

Podle něj zájem projevují především ruské cestovní kanceláře. Management tak oprášil plány na zavedení zcela nových spojů do Kaliningradu a Kazaně, ze kterých letos kvůli ruské krizi sešlo. Chystá se zároveň obnovení linek do Ufy, Minska a Oděsy.

Zatímco na Balkáně a v postsovětských republikách spoléhá společnost na tamní poptávku, u nových linek na západ sází spíše na zájem Čechů. To se týká nových sezonních spojů do Keflavíku a na Maltu. Jako novinka se chystá i celoroční spoj do Birminghamu.

Nejde ale pouze o přírůstky v letovém řádu. Za očekáváním zůstaly například linky do Osla a Stavangeru, které firma zřejmě pro příští rok už neobnoví. U Osla například couvá z cenové války s nízkonákladovým dopravcem Norwegian. Stejně tak nevyšla letošní expanze do Polska.

„Polské linky jsou v těchto dnech a hodinách pod drobnohledem, vyhodnocujeme jejich výsledky. Musím ale říci, že zůstaly za očekáváním,“ uvedl Tóth. Naopak vedení ČSA si libuje nad destinacemi od písmena „B“. V letovém řádu na příští léto tak mimo jiné zůstanou letošní novinky Benátky, Bilbao, Billund a Boloňa.

České aerolinie chtějí příští léto obsluhovat síť s šestnácti svými letadly jako letos. K tomu si na vykrytí prázdninových měsíců pronajmou dvě další letadla i s posádkou. Nejpravděpodobněji stroje půjčí jeden z akcionářů ČSA, společnost Travel Service. Podobně tomu bylo letos.