Objem přepravy ropných produktů vzrostl o 29,7 procenta a ropy o 8,3 procenta. Objem kontejnerové přepravy stoupl o 3,7 procenta.
Objem přepravy sypkého nákladu se však o 4,9 procenta snížil, částečně kvůli dobré sklizni v Evropě, která snížila poptávku po dovozu zemědělských produktů. Do této kategorie ale spadá také přeprava uhlí a železných rud, kde objem rovněž klesl.
Objem přepravy ovlivnila změna trendů v energetické oblasti. Růst závislosti Německa na obnovitelných zdrojích energie tak způsobil propad objemu přepraveného uhlí. Naopak objem přepravy zkapalněného zemního plynu se více než zdvojnásobil.
Dominantní postavení
Přístav vlastní město Rotterdam a stát. Letos plánuje přístav investice 160 milionů eur, což je 4,3 miliardy korun, což je méně než loni, kdy investice činily 189,3 milionu eur, uvedla agentura Reuters. Za růstové trhy přístav označil kontejnerovou přepravu a zkapalněný zemní plyn.
Rotterdam v roce 2005 sesadila z pozice největšího přístavu na světě Šanghaj. Rotterdam si ale i nadále drží dominantní postavení v Evropě. Za ním jsou Antverpy, Hamburk, Marseille a Amsterdam.
–