Součástí oslav byla řízná dechovka, dudácké kapely, soubory lidových písní a tanců a hlavně přehlídka různě starých vozidel Českých drah v Táboře. V rámci vlastní propagace dráhy vypravily pendolino z Prahy až do Českých Budějovic, při zpáteční cestě pak rychlovlak obohatil zmíněnou přehlídku, která přilákala davy diváků. Pendolino si přitom na některých úsecích rekonstruovaného čtvrtého koridoru vyzkoušelo nevídanou rychlost 160 kilometrů v hodině, po většinu cesty ale muselo na jednokolejné trati své koně krotit. Před Veselím nad Lužnicí dokonce potupně čekalo na průjezd nákladního vlaku.
Pendolina se až do soboty v jihočeské metropoli ukázala pouze jedinkrát, a to před deseti lety při svém příjezdu do republiky od italského výrobce Alstom. Tehdy ovšem byla vlečena lokomotivou, neboť neměla potřebné testy. Nyní se tedy pendolino vrátilo poprvé na vlastní pohon.
Sedm pendolin Českých drah zajišťuje pravidelnou dopravu pouze na trati z Ostravska do Prahy, dvakrát týdně zajede vlak i do Františkových Lázní. Na ostravské trati se pendolina potýkají s tvrdou konkurencí RegioJetu a Leo Expressu. Dráhy přitom zatím odmítají, že by jihočeská prezentace byla předzvěstí přesunu pendolin na čtvrtý koridor. „V krátkodobém horizontu nelze za tím hledat záměr ČD nasadit pendolino na tuto trať i s ohledem na stavbu koridoru a časté výluky,“ uvedla mluvčí Radka Pistoriusová. Jihočeši si tak budou muset počkat na „delší horizont“.