Předválečný Peugeot 402 se do značné míry nechal inspirovat Chryslerem Airflow. Designér Jean Andreau dostal oficiální pověření k experimentům s vlastní aerodynamickou karoserií
Peugeot 402 byl solidním, ale i v mnoha ohledech novátorským automobilem střední velikosti, který se vyráběl v letech 1935-1942. Vyznával klasickou koncepci, tedy řadové kapalinou chlazené čtyřválce umístěné vpředu a pohon zadních kol.
Motory měly objem 1,99 l, série B dostala v říjnu 1938 větší 2,14 l a existovala i hrstka luxusních taxíků s vlastním dieselem série HL50 2,3 l. „Raketa“ 402 se vyráběla v 16 karosářských variantách, podvozky navíc „oblékaly“ také nezávislé firmy.
Mezi 75 tisíci sedany, prodlouženými limuzínami, kabriolety, kupé, roadstery Darl'mat, Eclipse s pevnou zasouvací střechou a užitkovými verzemi vynikal aerodynamický počin designéra Jeana Andreaua.