Počet služebních cest do zahraničí znovu roste | E15.cz

Počet služebních cest do zahraničí znovu roste

Na cesty. Loni Češi podnikli 405 tisíc služebních cest do zahraničí. Před krizí, v roce 2008, jich bylo 1,2 milionu
Na cesty. Loni Češi podnikli 405 tisíc služebních cest do zahraničí. Před krizí, v roce 2008, jich bylo 1,2 milionu
• 
ZDROJ: CTK

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Jaro přineslo do cestovního ruchu oživení byznysové turistiky. Firmy se již nerozpakují vyslat letecky zaměstnance na několikadenní obchodní jednání do zahraničí.

„Od března skutečně pozorujeme růst zájmu o služební cesty. Prozatím ale nejde o plošné oživení, nárůsty spíše vidíme u konkrétních klientů. A těch každopádně přibývá,“ uvedl Pavel Němec, ředitel tuzemské pobočky HRG worldwide, která se na zajišťování služebních cest specializuje. Podle Jana Hergeta z katedry cestovního ruchu Vysoké školy ekonomické nárůst zhruba odpovídá pozitivním výsledkům českého exportu.

„Řekl bych, že se v tomto odvětví cestovního ruchu zásadně projevují především výkony mladoboleslavské Škody a na ní navázaného průmyslu,“ doplnil Herget. Pro poskytovatele služeb jde nicméně o lukrativnější byznys než běžné cestování soukromníků. „Například cena hotelů je kvůli vyššímu standardu o dvacet až třicet procent vyšší,“ doplnil Herget.

Letuška.cz hlásí třicetiprocentní nárůst poptávky

Statistiky letenkového portálu Letuška.cz uvádějí téměř třicetiprocentní nárůst poptávky ze strany firem. Největší zájem je o evropské destinace, jako je Brusel, Frankfurt nad Mohanem, Varšava, Amsterdam či Moskva, z mimoevropských cílů vede New York, stále více byznysmenů létá i do Číny a Jižní Koreje.

405 tisíc cest
Podle statistického úřadu podnikli loni Češi 405 tisíc služebních cest do zahraničí, což je nejméně od počátku století. Například v roce 2008 to bylo 1,2 milionu výletů.

„Jsou to mimo jiné místa veletrhů a sídla matek mezinárodně působících společností,“ uvedla majitelka Letušky Šárka Litvinová. Rozpočty firem na cestování zaměstnanců se plní i podle mluvčího CK Fischer Jana Osúcha. „Zároveň je ale třeba říci, že jsme se zdaleka nevrátili na předkrizovou úroveň, kdy se firmy předháněly, která udělá pro své zaměstnance honosnější akci,“ doplnil Osúch.

Služební cesta: Na jaké náhrady máte nárok?

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.