Poruchy vlaků za jízdy hlídá na kolejích nový systém za půl miliardy

Železniční trať Tábor-Sudoměřice

Železniční trať Tábor-Sudoměřice Zdroj: SŽDC

Trať Tábor-Sudoměřice
Železniční trať Tábor-Sudoměřice
zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
zrekonstruovaná trať mezi Úvaly a Běchovicemi
8
Fotogalerie

Poruchy vlaků na českých kolejích hlídá nový systém. Správa železniční dopravní cesty po dvou letech završila půlmiliardový projekt, v jehož rámci osadila většinu elektrifikovaných tratí novými čidly.

Ta mají včas upozornit na poruchu podvozku u jedoucího vlaku. „Důležitým přínosem instalace bylo především zvýšení bezpečnosti drážní dopravy včasným odhalením horkých ložisek, brzd, obručí a plochých kol,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Při zmíněných poruchách v krajním případě hrozí až vykolejení. Kromě čidel na dvaačtyřiceti úsecích je součástí systému řídicí systém a vyhodnocovací pracoviště. Podle SŽDC nový systém pomůže omezit zpožďování vlaků následkem pozdě odhalené nebo neodhalené závady, umenší opotřebovávání kolejnic nebo zamezí jejich lomům.

Podívejte se, jak takové testování probíhá ve videu: 

Video placeholde
Vlaky, a soupravy, které testují na polygonu u obce Velim • E15 Michal Nosek