Praha chystá další změny v MHD

K metrobusům cestující svážejí běžné a minibusové linky. Nově jezdí také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplňují čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky jedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí.  (Foto ČTK)

K metrobusům cestující svážejí běžné a minibusové linky. Nově jezdí také pět páteřních tramvajových linek s čtyřminutovým intervalem ve špičce, které doplňují čtyři páteřní svazky, kdy dvě linky jedou ve vytížených místech po stejné trase a na okrajích města se rozdělí. (Foto ČTK) Zdroj: ctk

Po revoluci v městské dopravě hlavního města Prahy na začátku září už dopravní podnik a organizace Ropid napravil největší přehmaty do 10. října.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala se další kolo změn chystá na půlku listopadu: „Jde o reakci na připomínky městských částí.“ K 15. listopadu bude také opět zprovozněna i důležitá tepna Prahy 4 Michelská, která se ještě opravuje.

Ropid nyní třídí připomínky městských částí. „Někde nejde jen o jízdní řády, ale také o stavební úpravy zastávek nebo komunikací,“ upozorňuje Drápal.

Mezi nejprobíranějšími problémy je nelogické přestupování z jednoho autobusu do druhého na Strahově. Tam se dokonce o názory cestujících zajímal i primátor Bohuslav Svoboda (ODS): „Je to tam tragikomické, o co nejrychlejší změnu tady se určitě zasadím,“ prohlásil. Mezi další požadavky patří znovuzavedení přímého tramvajového spoje z oblasti Jarova na metro A Želivského.

„Ohledně Jarova ani Strahova zatím není nic rozhodnuto,“ říká Drápal. Upozorňuje ale, že Ropid už provedl „komplexní průzkum autobusových linek v jihovýchodní části Prahy“, kde je po změnách problém pro obyvatele sídliště Petrovice se dostat na metro A Skalka. Před zrušením je sem svážel autobus číslo 154.