Praha nebyla od dnešního rána schopna vydávat karty opencard. Důvodem byl výpadek softwaru. Původně o tom informoval předseda dozorčí rady Operátor opencard Martin Vaic. Praha čekala výpadek SW až od čtvrtka. Cestující v MHD si mohli pořídit pouze papírové tramvajenky s kupony. Zastaveno bylo pouze vydávání nových karet, koupené kupony na kartách platí dál.
Operátor opencard chtěl jednat i s vlastníkem karty, firmou eMoneyServices (EMS), s níž je hlavní město ve sporu. EMS odpovědnost za výpadky odmítla. Operátor kvůli situaci narychlo svolal schůzi představenstva, rovněž chce jednat s EMS. „Použijeme všechny dostupné prostředky, abychom zachovali funkčnosti systému,“ uvedl Vaic. Již v úterý mluvil o možnosti domáhat se dodržování předběžného opatření, které v souvislosti s fungováním projektu před časem vydal soud.
Cestujících se potíže neměly dotknout a lidé výpadek údajně nepoznali ani při přepravní kontrole.
Vaic: Použijeme všechny dostupné prostředky, abychom zachovali funkčnosti systému
EMS, která se s magistrátem kvůli údajným dluhům už několik měsíců soudí, zodpovědnost za podobné výpadky v minulosti několikrát odmítla. Také dnes firma vinu odmítá. „Nemáme k tomu co říci nového, již rok říkáme, že bez podpory bude k výpadkům docházet,“ řekl mluvčí EMS Martin Opatrný. EMS původně poskytovala podporu fungování karty, kvůli ukončené smlouvě ji již neposkytuje. Soudní spory s městem podle Opatrného s výpadkem nesouvisí.
V minulých týdnech EMS uvedla, že po Praze, Operátoru opencard a dopravním podniku bude požadovat přes 650 milionů korun. Peněz se dožaduje kvůli údajnému nezákonnému užívání licencí nebo poškozování dobrého jména. Společnost rovněž vyzvala Prahu, aby opencard vypnula - podle názoru firmy se Praha o provoz opencard řádně nestará, navíc prý s EMS nekomunikuje. „Více než rok a půl vleklá jednání nepřinesla absolutně žádný reálný posun. Absence jakýchkoliv reálných kroků tedy svědčí o tom, že Praha decimuje opencard, maří vynaložené investice a zbytečně plýtvá penězi hlavního města,“ uvedl Opatrný.
Projekt opencard z éry bývalého primátora Pavla Béma stál Prahu zhruba 1,75 miliardy korun. Kartu si v minulosti pořídilo 1,2 milionu cestujících, skutečných uživatelů je podle Felixe kolem 700 tisíc. Na papírové kupony, které Praha znovu zavedla na jaře, jezdí asi 200 tisíc lidí.