Prodlužování směn je krok zpátky, bouří se piloti v Německu

Svaz pilotů Vereinigung Cockpit pohrozil právními kroky proti EASA, jimiž chce nová pravidla napadnout. Podle Handwerga jdou přesně proti všem vědeckým studiím, které se zaměřily na to, kolik hodin mohou piloti bez přestávky bezpečně létat, aniž by trpěli vyčerpáním.
Piloti obvinili EASA, že podlézavě vyhověla ekonomickým zájmům leteckých společností. Nová pravidla stanoví, že piloti na nočních směnách mohou pracovat 11 hodin v kuse, ačkoli tři nezávislé studie vyžádané samotnou EASA doporučily maximálně deset hodin, což je také dosavadní limit.
Během dne nyní mohou piloti létat maximálně 15 hodin bez přestávky; podle nových pravidel by to bylo až 16 hodin. Krom toho chce EASA, aby se čas na odpočinek mezi těmito směnami zkrátil na 7,5 hodiny ze současných deseti hodin.