Radlická radiála se komplikuje, Praha musí udělat další vrt za 45 milionů

Vizualizace Radlické radiály

Vizualizace Radlické radiály Zdroj: CTK

Příprava Radlické radiály si vyžádá další geologický průzkum. Za další průzkumný vrt a rozšíření průzkumné štoly si Praha připlatí 45 milionů. Zakázku na dodatečné stavební práce dnes schválili pražští radní. Radlická radiála propojí Smíchov a Radlice, dokončí se tak další přímá spojnice mezi Pražským a Městským okruhem. Její délka bude zhruba 5,5 kilometru, z toho asi polovina bude v tunelech.

Další náklady jsou podle odůvodnění zakázky nezbytné pro objektivní vyhodnocení geologických podmínek pro bezpečnou ražbu Radlického tunelu. Bylo třeba vytvořit další devadesátimetrový vrt a rozšířit 180 metrů dlouhou průzkumnou štolu.

„Radlickou radiálu považuji za jednu z klíčových infrastrukturních staveb, které potřebuje Praha realizovat. Stavba má podporu městských částí Praha 5 i Praha 13 a věřím, že územní rozhodnutí získáme co nejdříve, abychom mohli požádat o stavební povolení a představit horizont, kdy by mohla radiála začít sloužit Pražanům,“ řekl ke stavbě už dříve primátorčin náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Součástí stavby je 12 mostních objektů, tři lávky pro pěší, řada opěrných a zárubních zdí a také kolejové úpravy na železniční trati Praha Smíchov - Hostivice. Vedle hlavní komunikace řeší projekt i poměrně obsáhlé návaznosti na širší území, zejména na městskou infrastrukturní vybavenost. Na celé trase jsou navrhovány tři tunely.

Urychlenou výstavbu spojky podporují mimo jiné městské části Praha 5 a 13. Na Smíchově totiž uleví ulicím Vrchlického, Plzeňská, Duškova, Bucharova, Radlická, Jinonická, Řeporyjská, Karlštejnská, K Barrandovu a Peroutkova.