Railjety se v dubnu podívají do Česka, svezou cestující z Prahy do Ostravy

Railjet

Railjet

railjet
railjet
railjtey od Siemensu
Ve vozech Railjet lze rychlost jízdy sledovat na obrazovce
Červená konkurence. U státní ÖBB si cestující může
vybrat, jakým vlakem pojede: od starších vlaků InterCity přes mohutné šedé stroje německé výroby, superrychlé ICE, až po nejmodernější vozy Railjet. V nich lze rychlost jízdy sledovat na obrazovce
7
Fotogalerie
Vyzkoušet si svezení novými vlaky Railjet od švýcarského výrobce Siemens budou cestující poprvé moci 17. a 18. dubna. České dráhy tímto vlakem chtějí od konce roku 2014 jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Štýrského Hradce (Graz).

Pro prezentační jízdu zvolily České dráhy trasu mezi Prahou a Ostravou, kde Railjety nahradí známá Pendolina. Z Prahy do Ostravy pojede Railjet v neděli v 16:29 z Hlavního nádraží. V Opačném směru půjde o spoj vyjíždějící z Bohumína v pondělí 18 minut po sedmé ráno.

Na rozdíl běžných spojů budou muset cestující během těchto prezentačních jízd oželet připojení k palubnímu portálu. Další služby, jako je bonusové občerstvení nebo roznáška denního tisku, zůstanou, uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Railjety patří do skupiny vysokorychlostních vlaků pro rychlost do 230 kilometrů v hodině. Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business, první a druhé třídy, restaurační vůz i dětské kino.

Projekt spolupráce mezi ČD a rakouskými dráhami ÖBB by měl zlepšit kvalitu cestování mezi Českem a Rakouskem a zároveň mezi Prahou a Brnem. ČD mají mít sedm souprav Railjet (Viaggio Comfort) za zhruba 2,5 miliardy korun a další tři soupravy nasadí ÖBB, které také zajistí lokomotivy řady 1216.