RegioJet chce na slovenské hlavní trati nahradit státního dopravce

Podle listu Hospodárske noviny (HN) zatím není známo, zda stát soukromému dopravci vyhoví.
Trať spojující dvě největší slovenská města je dlouhá 445 kilometrů. Pokud by tam celou rychlíkovou dopravu převzal RegioJet, stát by prý ušetřil na dotacích a zároveň by se zvýšil komfort cestování.
Podle odborníků by převzetí rychlíkové dopravy na trati jedinou soukromou společností mělo negativní dopady na trh. Zástupce šéfa Výzkumného ústavu dopravního Pavol Kajánek řekl, že vhodnější by bylo rozdělení spojů mezi několik dopravců.
RegioJet na Slovensku v současnosti zajišťuje státem dotovanou vlakovou dopravu na regionální trati z Bratislavy do Komárna. Od prosince plánuje nasadit vlaky na trať mezi Bratislavou a Košicemi, kde chce konkurovat spojům ZSSK vyšší kategorie InterCity.
Kromě RegioJetu vstoupí na slovenský trh vlakové dopravy také další český soukromý dopravce, společnost Leo Express. Od prosince bude jezdit z Prahy do Košic.