„Průměrná obsazenost vlaků za celou dobu činí 84 procent,“ uvedl mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. Náběh provozu byl ale pomalejší, než firma původně předpokládala. Společnost začínala se třemi páry vlaků, plánovaných devět párů začalo jezdit až po 11 měsících provozu.
„Firma na zelené louce o pěti manažerech nemůže ze dne na den nabrat dvě stě lidí. V tu chvíli bychom si mohli nechat jen zdát o nějaké firemní kultuře a skončili bychom – řečeno natvrdo – v řiti. Ten postupný náběh byl plánovaný,“ vysvětloval Jančura.
Finanční čísla firma zatím nezveřejnila, první mírný zisk prý vlaky vykázaly v květnu. Pro vstup na koleje měl Jančura připravenou miliardu korun. „Nemáme to ještě vyčerpáno, počítáme hlavně s dalšími rekonstrukcemi vagonů,“ řekl dnes Jančura serveru E15.cz.
Na kompletní rekonstrukci poslal nedávno například 12 vagonů první třídy, které koupil od Švýcarů. „Od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, RegioJet nově posílí o šest spojů denně spojení s Třincem a Českým Těšínem,“ řekl Ondrůj. Jančura se stal prvním soukromníkem, který vypravil rychlík na české koleje.
Prosinec ovšem přinese další zlom, brněnský podnikatel bude muset obhajovat své místo na železničním slunci nejen před Českými drahami, ale před dalším Moravanem. Vstup na koleje chystá podnikatele Leoše Novotného. Konkurenční masakr tak na jediné nedotované trati vypukne naplno.