Reklamace na koridor za Plzní se vleče už rok, čeká se na soud

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Nejen dálnice se rády vlní a rozpadají. Správa železniční dopravní cesty řeší už rok nežádoucí zvlnění kolejí na novém koridoru u Kozolup na západ od Plzně. Trať je poničená kvůli poklesu mostu, jehož část se nově přistavovala.

Na výjezdu z Kozolup směrem na Cheb správa železnic musela jednu kolej zcela uzavřít pro provoz. O kus dál je navíc preventivně snížena rychlost na 50 kilometrů v hodině kvůli nestabilnímu svahu.

Úsek koridoru projektovala firma Sudop Praha a stavělo jej sdružení firem Západní expres v čele se společností OHL ŽS. Projektanti i stavbaři však zodpovědnost za škody odmítli, ačkoliv posudek SŽDC ukazuje právě na ně. Kauzu proto musí rozlousknout soud. „Je to pro nás velký problém, chtěli bychom to mít vyřešené nejpozději začátkem nadcházející stavební sezony,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Úzké hrdlo na trati zdržuje například i pendolino, které jednou týdně vozí hosty do Františkových Lázní. Soud už jednou vydal předběžné opatření, podle kterého musí stavební firma trať opravit. OHL ŽS se ale proti předběžnému opatření odvolala. „Stanovisko naší společnosti zůstává i nadále nezměněno,“ sdělila mluvčí OHL ŽS Taťjana Pelíšková.
Náklady na opravu jsou vyčísleny zhruba na 30 milionů korun. Spor se proto vede hlavně o to, kdo bude nápravu pokaženého díla financovat. „V opravdu krajním případě bychom to v zájmu urychlení zaplatili my a pak bychom se soudili o peníze. Teď ale čekáme na soud,“ uzavřel Halla.

Železnici chce vést minimálně 13 lidí

Správa železniční dopravní cesty aktuálně hledá nového generálního ředitele. Tento post není obsazen už rok a půl, státního investora vede provizorně Pavel Habarta. Zájemci o místo kapitána české železnice se mohli hlásit do včerejších 16. hodin. Podle zjištění deníku E15 se jich do konkurzu přihlásilo nejméně třináct, jedním z adeptů je i člen představenstva Českých drah Jiří Kolář.