Rekonstrukce dálnice D1 by měla začít v březnu 2013

Výjezd z Prahy po dálnici D1

Výjezd z Prahy po dálnici D1

Rekonstrukce dálnice D1 by měla začít v březnu 2013, přesnější termín zahájení bude ale záležet na počasí. V České televizi to řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR David Čermák. ŘSD v pondělí představí obchodní podmínky tendrů pro stavební firmy, které by se podle Čermáka neměly již zásadně měnit.

Nabídky na rekonstrukci dálnice budou společnosti předkládat 19. listopadu, následovat bude 15denní lhůta pro odvolání. Smlouvy k provedení rekonstrukce by se tak měly podepisovat v první polovině prosince. Podle Čermáka by antimonopolní úřad neměl na obchodních podmínkách tendru shledat nic zásadně závadného, neboť součástí podmínek není a ani nikdy nebyla nutnost stavět v zimě. „Podle nového nastavení je jasně patrný termín od předání staveniště 62 dní, což přesněji zohledňuje technologickou zimní přestávku“ dodal.

ŘSD měnilo podmínky tendru kvůli častým dotazům a připomínkám, které k průběhu řízení měly jednotlivé stavební firmy. Podle ředitelství změna omezí možnost budoucího vzniku víceprací, a tím i prodražování staveb. Tendr na opravy dálnice se nyní nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě ceny.

Trasa dálnice D1 z Prahy do Brna

Dálnice D1Dálnice D1 | RSD

O zakázku se uchází 13 firem. Z velkých jsou to například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Právě posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku. ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun.

České dálnice na hranici kolapsu