Dělníci nejdřív dálnici v jednom směru rozšíří o 45 centimetrů, aby se tam vešly čtyři pruhy - dva v každém směru. Pruhy ale budou zúžené, z bezpečnostních důvodů proto bude v těchto úsecích snížená rychlost ze 130 na 80 kilometrů za hodinu.
Pokud správce silnic získá všechna potřebná povolení, mohly by se první úseky začít opravovat ve druhé polovině příštího roku. Systematická oprava nejstarší české dálnice pak bude trvat v závislosti na přísunu peněz pět až devět let.
O modernizaci dálnice ministerstvo dopravy rozhodlo letos v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl s rekonstrukcí dálnice začít na jaře příštího roku. Úřad na tuto stavbu plánoval přesunout část peněz z jiných projektů financovaných z Operačního programu doprava. Konkrétně šlo o výstavbu dálnice D8, kde kvůli průtahům v projektovém řízení hrozí, že stavba nebude zahájená v termínu a stát o evropské peníze přijde.