Licence EASA Suchoj opravňuje svůj stroj prodávat do všech zemí EU a do dalších zemí, které licenci uznávají. Kdysi slavný ruský letecký průmysl, který od rozpadu SSSR upadá, nyní vkládá do Superjetu 100 velká očekávání. Podle leteckého časopisu Aviation Week jde o první komerční civilní stroj z Ruska od přelomu tisíciletí.
Superjet 100 zatím mají ve své výbavě aerolinky v Rusku a Arménii. Jejich nákup ale podle agentury Bloomberg zvažují také srbské státní aerolinky JAT. Další kusy má Suchoj leště letos dodat do Mexika, Indonésie a Laosu. Firma tvrdí, že celkem obdržela 200 objednávek.
Letadlo je poměrně malé - má kapacitu 98 cestujících a dosud létalo na vzdálenosti do 4000 kilometrů. Může být použito pro regionální přepravu, což z něj dělá přímého konkurenta kanadského Bombardieru a brazilského Embraeru.
Na jeho vývoji se podílely evropské a americké firmy, mimo jiné Boeing, Snecma, Thales, Messier Dowty, Liebherr Aerospace a Honeywell.
Během svého prezidentského mandátu v letech 2000 až 2008 označil Vladmimir Putin znovuzrození leteckého průmyslu za jednu z priorit ruského průmyslu. Za časů sovětského svazu prodávalo Rusko ročně asi sto letadel, v devadesátých letech toto číslo spadlo na deset, napsal server Spiegel Online.