Sdílení aut se již rozšiřuje i v Česku, Car4way chce dál růst

Car4way je první větší tuzemská společnost, která chce vydělávat na progresivním způsobu mobility, jenž je už dnes velmi oblíbený v mnoha západoevropských zemích i v USA. Až dosud u nás sdílení aut nabízelo jen několik jednotlivců, v jejich nabídce bylo jen minimum vozů.
„Naše společnost vstoupila na trh v roce 2013 s nabídkou dvanácti vozů v prvotním testovacím programu carsharingu. V roce 2014 již náš program aktivně využívalo přes padesát zákazníků, s těmito vozy najeli více než sto tisíc kilometrů,“ řekl Louda.
Čtěte glosu autora:
Podle něho je služba jeho společnosti určena hlavně mladším bezdětným řidičům, kteří nedisponují vlastním vozem, ale chtějí využívat výhody, které doprava automobilem nabízí. Nevýhodou nabídky je ale její omezenost. Zatím totiž firma nabízí v Praze pouze přes padesátku vozů, v příštím roce by jich prý mělo být až dvě stě. Registrace, tedy vstup do firemního systému, stojí dva tisíce korun, ale v rámci chystané kampaně bude bezplatná.
Car4way nyní jedná s pražskými obvody o bezplatném pronájmu parkovacích ploch. I proto zákazníci musejí vozy vracet tam, kde si je půjčili. V západoevropských metropolích jsou již zákazníkům k dispozici tisíce aut. A ta nabízejí automobilky, například Daimler či BMW. Ty také většinou sami službu provozují. Například systém Daimleru Car2Go je v současnosti činný v osmi zemích, 29 městech, má 12 500 aut a více než milion zákazníků.
Princip sdílení |
---|
Po první registraci dostanou zákazníci bezdotykovou čipovou kartu a s ní si mohou vůz odemknout, v něm pak jsou klíčky. Vůz si klienti mohou zarezervovat, přehledná aplikace jim zobrazí dostupná auta. Po skončení užívání vozidlo kartou zamknou. Hodina u Citigo stojí 49 korun, maximální cena za den užívání je pět set korun, cena za kilometr je 4,90 korun, neplatí se za palivo. Platby za používání vozu probíhají jednou týdně. |