Siemens ukázal metro pro Varšavu, inspiroval se v Praze
S dodávkami začne německý podnik letos v prosinci, poslední z šestivozových souprav musí předat do konce roku 2013. Patnáct nových souprav se objeví na stávající lince 1, zbylých dvacet bude jezdit na lince 2, která je ještě ve výstavbě.
Prvních deset vozidel vznikne v nové centrále Siemensu pro metro ve Vídni, zbytek firma postaví ve spolupráci s polským podnikem NEWAG ve městě Nowy Sącz nedaleko polsko-slovenské hranice.
S vývojem Inspira začal Siemens před devíti lety. „Vědeli jsme, že Praha bude potřebovat nové metro,“ vysvětlil pro E15.cz prodejní manažer Siemensu Michael Heinzel. Záměr dostat Inspiro do Česka se nakonec nezdařil, Siemens se ale ve svých plánech neomezuje jen na Prahu. Podle Heinzela lze ovšem Inspiro v případě zájmu pražského dopravního podniku bez potíží nasadit i v české metropoli.
Inspiro mělo být původně mnohem lehčí než jeho předchůdce M1. Nové bezpečnostní předpisy ale jeho hmotnost dotlačily zpět na úroveň „pražského“ metra. Navzdory tomu je díky modernějším motorům úspornější, klesly i náklady na údržbu, uvedl Heinzel.
Cestující si v novém varšavském metru příliš pohodlí neužijí. Strohý interiér s tvrdýmí sedačkami a krátkými opěradly byl podle Siemensu požadavkem varšavského dopravního podniku, v dodávkách pro jiné zákazníky se vybavení vozů může měnit. Která města to budou? Německý koncern má sice s Inspirem velké plány, konkrétní ale zatím být nechce.